Wednesday, April 28, 2010

Ya,,tetap energetic walaupun flu

lemuni : aaacomm!

2 hari diserang bersin berterusan disusuli dengan selsema...nasib baik cuma selsema manja2 je..manja2 pun 2 hari aku tak berenggang dengan sapu tangan..sorry to say,,i memang tak shuker mhuker selsema ni..batuk pun i tak shuker..apatah lagi demam..adik beradik ni memang paling tak shuker..tak shuker shuker shaker pun,,tiap2 tahun diserang simptom SBD ni..huhu..yang peliknya kali ni,,dalam selsema selera makan marvellouz..makan kenyang,,tidur lena,,mandi basah..pendek kata,,deria hidung je sakit tapi deria jiran2 hidung semua suka suki good morning..

satu je..bila janah cerita pasal mangga muda..aku tak kecur air liur! ohh,,kenapa ni? mangga muda yang masam2 rasanya,,kesukaan ku sejak dari alam rebina lagi..nak2 pulop,,pencolek tu buat sendiri..colek malas2 je..kicap+garam+gula+lada burung..pearl!! mengancam dowh! dapat setangkai mangga muda,,bentang surat khabar,,duduk bersila,,colek2 pastu masuk dalam mulut..sedap dia,,furr,,sampai timbul urat2 muka menahan kemasaman..

kat sini,,aku jarang makan mangga muda..kalau nak kena beli..tak nikmat! nak fresh dari ladang.. tapi,,bila balik kampung,,memang tu yang aku cari..pergi belakang rumah sambil heret galah..tak ada galah,,cangkul pun jadilah..keletang keletung keletang keletung bunyi buah mangga jatuh menimpa atap zink..dapat sebiji jadilah..ceh,,sound efek macam berbiji2 dapat..bukan apa,,aku ambil sebiji,,sebiji tu aku yang kupas kulit..nanti,,mak2 sedara,,sepupu2 sedara aku mesti join..mak sedara aku kofem pergi kait berbiji2 kat belakang rumah bila tak cukup dan kupas kulit..aku boleh tumpang tuah,,cuma makan je..amacam,,cerdik tak dapat anak sedara macam i ni?

pekena plak dengan buah katak puru,,*rezeki bergolek*,,fuhlamak,,besan lalu pun tak perasan! haih,,apalah nasib,,aku cerita bagai nak rak kesedapan buah masam2 ni,,air liur langsung tak kecur..dalam kepala aku cuma nak makan karbohidrat je..penangan selsema,,nasib badan (^_^')

mangga siam pon sodap!

0 tindakbalas:

Post a Comment