Thursday, April 15, 2010

MEdSI menjalinkan ukhwah persahabatan :)

lemuni : Malaysian Educators Selection Inventory

agaknya lah kan,,kalau laman web mpm ditransform menjadi plaza tol sungai besi harini,,fuhh,,berkepuk2 ringgit malaysia mampu diraih..cuba korang masuk laman mpm harini,,maunya berasap enjin2 hati korang..punyalah ramai warganegara malaysia yang celik it..wei la,,apasal korang ni suka2 buat traffic jam kat laman mpm..bukannya best pun laman tu..korang buatla traffic jam kat pesbuk ke..mespes ke..tapi janganlah buat traffic jam kat laman mpm ye untuk 2 3 hari ni..bagi la keadaan traffic yang lancar untuk aku lalu ye..lalalala

ni la penangan SEMAKAN MEdSI kalau korang nak tau..line2 internet yang datang dari utara barat dan timur,,menghala ke laman mpm semuanya mengalami keadaan traffic yang amat kritikal seawal jam 12.00 tengahari sehinggala berlarutan selama beberapa hari yang aku tak boleh ramal..berasap hati aku sejak dari pukul 2.00 petang tadi.. tak lepas2 nak mengakses laman mpm..

pukul 2 lebih tadi aku mesej izzati dengan odan..ayat paling penting la aku guna untuk hari yang paling penting.."ko dh cek ke medsi? "..jawapan izzati : "aku xg cc ag"..jawapan odan : "umah aku xde broadband..xle nk on9"..sonang cito,,2 2 member aku ni tak tau lagi layak ke tak menduduki medsi 24 april ni

memang menguji kesabaran aku harini..setiap jam aku mengakses laman mpm..tapi jawapan yang aku dapat sonang ajo "page still loading"..wokeh la,,aku boleh terima la..maklumla bukan aku sorang yang nak akses laman ni..ramai lagi yang mengakses..aku pergi sembahyang dan makan dulu..sebelum tu,,odan mesej aku,,"bro..gua dpt medsi..akak gua yg cek tadi"..jadinya,,ko tak payah pening kepala dah nak handle kerenah line ni..huhu

pukul 3,,"page still loading"..waa..ini dah lebih maa..berapa lama nak loading ni..aku layan she-wolf pun page still loading..tutup cerita ketika tu..aku merajuk dengan line! line ding dong!! gerammm! umi kata sabar je la..sekarang ni waktu puncak..ramai la yang guna..lagi pun tak lari kemananya medsi tu..esok boleh try la..masalahnya umi,,kakak dah tak sabar nak tahu..lama menunggu tarikh ni..dapat ke tak tu lain cerita..huhu

pukul 4,,ketepikan merajuk..hatiku tetap tak sabar nak tahu keputusan..dapat ke tak. ye?.lagi sekali.."page still loading"..arrgghh!!..aku on9 pesbuk,,semua meluahkan kegeraman sebab tak dapat on9..dalam ramai2 member,,hanya odan je yang tahu keputusan..yang lain masih menahan kesabaran..sabar itu separuh daripada iman..cool down lemuni..

selepas asar,,odan mesej aku tanya dah dapat cek ke belum..dengan hampanya aku bagitau "line ding dong..mcm2 dh ak wat tp page still loading.."..odan bagitau nana dengan cha dapat gak medsi..wei la,,member2 ku kini sudah menarik nafas lega..aku je kacau bilau..masuk pula mesej din tanya dapat medsi ke tak..waa!! aku tak dapat nak akses macam mana nak bagitau dapat ke tak..aku bagi jawapan sama macam aku bagi jawapan kat odan..

"meh aku tlg ko..ko bagi je ic ko"..bunga2 harapan mula bertunas..tak payah pikir panjang ok.. member dah nak tolong..aku pun dah pening kepala nak handle line yang ding dong bell ni sejak pukul 2.00 petang lagi..tak lama kemudian,,mesej din masuk "tahniah! ko dpt medsi..sama waktu mcm nana dgn odan"..aku tabik la ko din..kuat betul line internet kat maktab ko..terima kasih banyak2!

apalagi,,aku tunjuk mesej din kat umi,,forward mesej din untuk iz,,bagitau odan dan izzati,,hantar mesej kat abah yang 24 april ni anaknya kena ambil medsi..abah reply "boleh wat..study sikit nanti" ..hurmm,,kakak nak study apa ek?



buat yang terbaik..dapat temuduga atau tak serahkan padaNYA kerana setiap percaturanNYA ada hikmah tersembunyi

2 tindakbalas:

Anonymous said...

tahniah3...
saye dah tgu lebih 3 jam tapi......
tau jelah..
kalo nak di ikutkan mau saye hentak jek PC nih!
ni maseh meloading page yg entah bile bley bukak..
doakan saye bejaye yek!>

Anonymous said...

pergh!!!!
naseb baek ade blog yg link kan trus ke mpm..
alhamdulillah saye diterime utk ujian medsi!!!
klo le sye still nk loading page mpm trus ade jugak pc yg trus kne bakar ni kang!!

Post a Comment