Wednesday, May 12, 2010

Peristiwa sedey

lemuni : rezeki ada dimana2

abah dengan iz sama2 pulang ke destinasi masing2 pada hari ini..cuma bezanya,,iz bertolak pulang dalam pukul 10 pagi dan selamat tiba dalam pukul 4 petang..manakala abah bertolak pulang dalam pukul 4 petang dan selamat tiba lebih kurang pukul 8 malam..sebelum iz bertolak pulang,,iz singgah kejap rumah cik lemuni..dan kebetulan,,masa tu abah ada sekali..abah tanya iz nak pulang hari ini ke? balik naik motor ke? berapa jam dari sini ke perak? disebabkan abah tanya direct ke iz,,aku tak masuk campur untuk menjawab kesemua soalan itu..pandai2 la iz nak jawab..hehe

"iz,,nurul tengok kofident je iz jawab pertanyaan abah nurul..tak nampak pun reaksi terkejut..nurul perhati ye walaupun tak masuk campur"

jumpa sekejap pun jadilah..lagipun kita dah jumpa 2 hari sebelum ni..campur dengan hari ini 3 hari..iz balik ipoh pun tak lama kali ni..cuma 3 minggu je..dalam tempoh 3 minggu ni,,iz final..habis final,,iz terus cuti sem..memang banyak masa selepas ni..iz 3 minggu,,abah plak 2 minggu..2 2 kesayangan lemuni pergi tak lama..sekejap je berpisah..lemuni tunggu kepulangan insan2 tersayang..lemuni tahu 2 3 minggu tak lama..pejam celik pejam celik,,tiba waktu tu..lagipun,,berjauhan pun bukan sebab suka2..berjauhan dengan abah sebab abah cari rezeki untuk kami sekeluarga..berjauhan dengan iz sebab tuntutan masa depan iz..

hari ini juga tarikh semakan panggilan temuduga program pengajian pendidikan..nampaknya,,bukan rezeki aku..aku tak berjaya untuk temuduga di kuantan pada 18 mei sehingga 24 mei ni..yang aku tahu,,yang berjaya mendapat panggilan temuduga ialah aina,,zati,,nana,,erni dengan janah..aku doakan korang semua berjaya dalam temuduga ni..buat yang terbaik ye..ni rezeki korang..jangan sia2kan peluang ni..pastikan ada persiapan yang kukuh..temuduga adalah satu fasa paling mencabar..insyaallah,,rezeki korang untuk menjadi pendidik sudah terbentang di depan mata..sekali lagi,,tahniah aku ucapkan..

nasihat dari insan2 kesayangan lemuni..

abah

abah cakap tak pe lah..bukan rezeki kakak..abah cerita,,ada anak kawan abah pointer macam aku gak,,tapi tidak berjaya untuk ke temuduga..bila keputusan upu,,anak dia berjaya masuk ke salah satu universiti antara 7 pilihan program pengajian yang dipohon semasa mula2 on9 dahulu..

cucum

cucum : ye ke? ko x lulus medsi ke? x usahlah sedih..jadi pensyarah terus

lemuni : aku risau..kang pensyarah pun xdpt..huu

cucum : jangan risau,,belajar dulu,,mane tau rezeki kite kat tempat lain"

terkelip2 mata aku baca mesej cucum..betul ke ni kawan aku? terharu sangat2 nasihat yang cucum bagi..kerjaya ko sebagai seorang guru mematangkan pemikiran ko..nasib baik ko tak bagi nasihat yang gile2..hehe

odan

odan : em..xpela..bkn rezeki aku jd cikgu

lemuni : hei..jgn cakap g2..ko xtau masa dpn mcm mane.sdgkn y amik medik,,engner bleh jd cg..yg penting masuk u,,blaja

dengan odan terbalik..aku plak yang teror bagi nasihat..padahal situasi 2 2 sama je..huhu..cucum suntik nasihat kat aku..aku plak suntik nasihat kat odan..odan plak suntik nasihat kat cucum "bila nak belanja"..hehe..ni la gelagat 3 sahabat karib..semoga persahabatan kita kekal selama2nya..

iz
iz dah pesan awal2..tahu je keputusan pastikan sms terus walaupun masa tu iz tengah bawa motor..dalam pukul 1 lebih iz telefon..dengar suara si buah hati suara tangkap leleh terus bagi peringatan nasihat jangan sedih2..yang tak dapat cuma temuduga..bukan nya universiti.."dengan pointer nurul tu,,pasti masuk u..dah,,jangan sedih2 lagi..yang penting bulan 6 nanti"

0 tindakbalas:

Post a Comment