Tuesday, May 4, 2010

.............

lemuni : none

wokeh blog! tarikh yang mesti diingat..penting2 sangat..walaupun sebenarnya tidak penting..tapi penting la,,pengalaman cik muni macam orang dewasa..selama ni aku jadi pemerhati,,bukan pengsituasi..bila memegang watak pengsituasi,,wow! begini perasaannya..

situasinya macam ini,,

kalau nak mengulor,,kena sembahyang asar dulu..siap2 sembahyang asar,,panaskan enjin kereta..kebetulan,,jiranku baru pulang dari sembahyang asar..macam mana aku tau? kalau dah pakai kain pelekat dengan baju melayu campur kopiah,,tak kenama baru pulang dari masjid/surau? pak cik parking pajero depan rumah aku,, belakang van uncle fook..situasi begini memerlukan kepakaran aku mengawal kereta semasa reverse di lorong yang sempit agar bumper keretaku tidak menunjukkan kenakalannya dengan mencium salah satu body pajero atau van..

selama ni,,aku reverse kereta atas usaha sendiri..sempit macam mana pun,,atas kegigihan diriku sendiri..tapi petang tadi,,sedang reverse kereta,,jangan rapat jangan rapat kang cium body van kang,,aku terus tukar gear 1..haih,,nak ke depan,terlajak tekan minyak maunya bergesel manja dengan tiang elektrik..huhu..sedang gigih riverse,,tukar gear,,pastu reverse balik,,tukar plak gear,,uncle fook bagi isyarat tangan yang membawa maksud "ok ok,,boleh lagi,,reverse lagi..op!"

wow! baru aku tahu rupanya,,senang bila ada yang tolong pandu arah..selama ni aku selalu perhati abah reverse kereta dengan bantuan orang yang dikenali atau tidak dikenali..lepas tu abah angkat tangan tanda terima kasih..tapi aku tak angkat tangan,,aku hadiahkan senyuman paling manis untuk uncle fook tanda terima kasih..

misalannya lah,,kalau tadi,,bukan uncle fook yang tolong,,tapi anak buah dia yang aku agak budak lepasan sekolah,,mati hidup semula aku nak lemparkan senyuman pada laki muda..aku bukan jenis bermurah hati..

untuk kaum perempuan,,
aku hadiahkan senyuman kepada yang aku kenal atau tak kenal..tak kisah la nak balas senyuman aku tu dengan muka pelik ke,,balas dengan senyuman gak ke..aya tak kisah..yang penting

"maniskan senyumanmu seperti madu walaupun emosi diuji"

tapi kalau KAUM ADAM,,aku amat2 demand..hanya insan2 terpilih sahaja aku senyum..bahaya melemparkan senyuman yang berlainan jantina dengan kita tanpa sebab dan alasan yang kukuh..senyuman yang disalaherti boleh menjadi racun dalam kehidupan..

kaum kerabat
ofcourse!


guru2 laki??
emm,,tengok pada keakraban..kalau tak menimbulkan kejanggalan,,apa salahnya..


member laki?
memang nak buang tebiat la aku nak senyum bila jumpa diorang..mimik muka tak kisah je aku hadiahkan..


warga2 emas,,
insyaallah aku akan hadiahkan senyuman sekiranya tidak menimbulkan spekulasi..


berlainan bangsa?
aku dah hadiahkan senyuman paling manis untuk uncle fook..


saya terfikirlah,,pak cik nayan nak renovate rumah jadi 2 tingkat ke macam rumah cikgu hamzah,,kak la,,ustaz mustapha?

0 tindakbalas:

Post a Comment