Friday, May 14, 2010

I said,,STOP IT !!!

7 Things to Stop Doing Now on Facebook

(1)Using a Weak Password

(2)Leaving Your Full Birth Date in Your Profile

(3)Overlooking Useful Privacy Controls

(4)Posting Your Child's Name in a Caption

(5)Mentioning That You'll Be Away From Home

(6)Letting Search Engines Find You

(7)Permitting Youngsters to Use Facebook Unsupervised

lemuni suruh baca baik baca

artikel tersepak ni aku terjumpa secara tidak sengaja..untuk memahami lebih lanjut huraian setiap isi diatas,silalah rajin2kan diri saudara saudari untuk membaca artikel penuh ni ok! aku maleh nak mengomen..sebab bukan aku yang buat artikel ni..kang tak pasal2 aku dicop plagiat..apa2 komen,,korang boleh hantarkan kepada Consumer Report Magazine..tapi komen tu kena translate dalam bahasa british la..kalau guna bahasa hang tuah pun boleh..tapi buat dwibahasa ye..macam soalan2 math dan science yang ada dwibahasa tu..baris diatas bahasa hang tuah..lepas tu translate ke bahasa british..apabila kita mempermudahkan urusan mereka,,mereka pasti mempercepatkan urusan kita..

antara 7 diatas,,ada tak yang terkena dengan diri korang??jangan tipu2 tau..aku tahu yang (2) dan (4) paling ramai yang buat..bukan ramai la,,tapi memang wajib buat..kalau tak buat,, maka tak lengkaplah hidup korang sebagai ahli pesbuk..aku pun buat gak..cuma (2) tu je dah lama tak buat..mula2 je aku share tarikh lahir..lepas dari itu,,aku terus sorok..tujuannya adalah

hanya yang betul2 mengambil berat tentang cik lemuni akan mengingati tarikh2 penting dalam hidup lemuni..jadinya,,aku sorok tarikh lahir sebab aku nak tahu kawan yang mana satu mengingati tarikh penting dalam hidup lemuni..birthday aku yang lepas,,walaupun aku sembunyikan tarikh lahir,,tetapi ada beberapa kawan yang mengingati tarikh itu,,dan menghantar ucapan selamat hari lepas selepas jam 12 pagi..thank you so much!

alang2 bercakap pasal pesbuk,,aku pun tak tahu macam mana ghope pesbuk ak sekarang..dah berminggu2 aku terputus hubungan dengan dunia pesbuk..kadang2 aku rasa masuk pesbuk cuma nak komen2 benda2 yang tak berfaedah..bila dah log in,,aku akan keberatan untuk log out walaupun dah tak ada apa2 sebenarnya yang hendak di komen..bermula dari saat itu,,aku latih diri supaya jangan terlalu taksub dengan pesbuk..sebelum ni tiap2 masa nak log in..sampai buat kerja rumah semua nak cepat gara2 hati dah tak sabar nak on pesbuk..tapi bila on,,bukan ada apa2 yang menarik pun..komen wall2 orang je..kalaulah aku disuruh merumuskan setiap komen2 tu,,aku nak merumus apa ek?

buat masa ni,,aku maleh nak ambil tahu pasal pesbuk..aku biarkan je dulu..bila2 dirasakan penting,,aku akan aktif semula..kepada kawan2 cik lemuni,,aku bukan lupakan korang semua..cuma,, aku tak nak terlalu berkepit dengan pesbuk..parah hidup aku masa yang bakal akan datang ni kalau aku tak ajar diri untuk memandang ringan dengan pesbuk..apa2 perkara penting,,aku akan mesej korang terus..korang pun ada nombor aku..tak ada hal la walaupun aku tidak bergiat aktif dalam pesbuk..

0 tindakbalas:

Post a Comment