Friday, March 12, 2010

Sepetang bersama lemuni

lemuni : sok saya balik kampung..jangan rindu rinduan tau

so tak konsisten la mek ni..dalam hati meruap2 nak tulis surat cinta..bila dah sign terkebel2 depan skrin nak tulis apa..sorry guys..tersyok plak baca 1 blog ni sampai aku lupa yang aku sepatutnya tulis surat cinta yang bertajuk :

menemui kekanda yang kini berada di...

chicken cop! apa kes tetiba nak tulis surat cinta yang berbau bedak baby johsan..ni surat untuk para bloggers la..sorry guys..tune otak kala malam bulan mengambang akan lari sikit antenanya..tapi jangan risau,,aku dah adjust dengan skru yang baik punya..back to the topic yang sememangnya masih belum ada topik..hari ini dengan perasaan gembiranya 2 perkara telah terjadi..yang pertama : my daddy dah balik..hoorey!..yang kedua : aku dapat 2 pasang kain pasang..sekali lagi hoorey!!

topik yang pertama : apabila daddy lemuni balik,,apakah tindakannya?

cakap terus terang ni,,sebabnya member2 aku cakap, tak baik tau tipu..hari ini hari jumaat..nanti masuk neraka..dengan cakap betulnya,,aku tak tahu abah nak balik hari ini..dalam rumah ini semua orang tidak tahu yang aku tidak tahu abah nak balik hari ini..maknanya,,semua orang tahu dimana aku je tak tahu..aku sendiri pening tahu yang aku sendiri tidak tahu sebenarnya..bila umi cakap abah bertolak pukul 9 pagi tadi,,mulalah tercengang..awat tak habaq awl3? boleh la kemas2 rumah,,basuh akuarium,,mandikan burung,,upgrade rumah burung..baru la dapat pangkat anak mithali..tak lah kantoi yang sememangnya anaknya duduk rumah hanya on9 bagi memanfaatkan penggunaan streamyx yang mana kalau tak guna pasti membazir..ohohoh..[KAHKAHKAH!!:)]

ayat tak lah kantoi sememangnya telah diblacklist blueberry sebabnya aku memang terkantoi..sambut kepulangan ayahanda sendiri dari medan perantauan depan laptop je..tak hampar pun karpet merah ke,,pom pom girl ke,,sepinggan dua cucur badak ke..orang tua mesti cakap: biasalah,,budak2..dah nampak muka ayah sendiri,,takkan nak buat tak kenal plak..itu tanggang namanya..aku bukan tanggang tapi LEMUNI..nama manja MUNI..sebagai tanda hormat,,salam dan cium la..tak payah buat muka plastik la..tak peliknya cium ayah sendiri..datuk aku,,aku cium selamber je..bangga orang tua tu dapat cucu macam aku..HAHA!

topik yang kedua : 2 pasang kain pasang?

umi melambakan koleksi kain2 pasang yang sememangnya masih berbau kedai walaupun telah lama diperam dalam plastik..ni part aku paling suka.."umi nak bagi kain tu kat kakak ke"..hati ku ini sudah berkebun2 bunga mawar kembang mewangi sebab aku tau! aku kofem! mesti salah satu kain2 itu akan jadi hak milik kekal lemuni..tak payah sign agreement pertukaran hak milik..guna air liur pun masih sah.."berapa pasang ni kakak boleh amik?"..selfishness is very important some time..so,,aku perlu guna kuasa selfishness pada dan ketika ini,,untung2 dapat lebih dari sepasang..hehe

dan sememangnya kejayaan itu dalam gengaman,,bukan sepasang,,tapi dua pasang tau aku dapat..best!!! dapat kain je baru,,riang bagai nak rak dah..belum lagi jadi baju..berrak2 la riang aku..tapikan,,satu je problem sekarang,,puas aku duduk timbang tara..aku nak buat baju apa yer? bukan aku yang nak buat yang semaksudnya..maksud aku,,kain itu aku nak tempah buat baju apa yer? kalau aku reti menjahit,,boleh buat fesyen2 sikit..bukan la cik lemuni tak reti menjahit,,dia pernah belajar menjahit dahulu kala..dia memang reti menjahit..reti belajar menjahit tapi tak reti menjahit je..kang suruh buat mata lalat,,jadi mata gajah..suruh buat tikam belut..silap2 hari bulan,,jadi lompat tikam plak..tengoklah tidur malam ni kot2 dapat mimpi "hey lemuni,,buat la baju dot dot dot"..mana tau kan..baik aku tidur sekarang..nite guys!!

0 tindakbalas:

Post a Comment