Thursday, March 11, 2010

Sepagian bersama lemuni

lemuni : dear diary

huuwarrr! sleeping beauty akhirnya dah wake up dari lenanya..amboi,,sedap tidur ea..tengok tak jam dah pukul berapa tu.."hmm,,pukul 8.30 am..ala,,masih awal ag"..masih awal ea,,cuba kalau 8.30 am kat kawasan kampung? "err,,kuren brani..nanti mak cik joyah,,mak cik senah wat gosip sbg sarapan pagi plak..huhu"..dah! dah! abaikan joyah ke senah ke kampung pagi bandar ke,,aku nak cerita diari pagi lemuni ni yang bertajuk "SEPAGIAN BERSAMA LEMUNI ahak!"

mula2 sekali,



say Morning kepada ikan2 abah..ko dan ko dan ko dan ko dan ko ko ko mesti cakap gini kan bila tengok aku : ooyeah!! anak tuan kita dah bangun la..dia mesti nak bagi kita sarapan ni..
ni plak anak tuan dia kata : mesti dah lapar dah ni kan..tu pasal mulut tercungap2..fishkies,,fishkies..
ha,,tengok tu,,pantang goncang makanan ikan yang aku panggil fishkies,,mesti tak tentu arah..lapar ea? makan tu sopan santun sikit..jangan gopoh2..tengok ni,,kan dah basah lantai..tak payah la berebut sampai berkocak air..huhu

kedua sekali



yes!! sarapan time! ikan2 dah kenyang..sekarang ni masa aku pulak nak sarapan..bukak2 tudung saji mak aji,,wow! ada pau..wow! ada nuget..sedap ni,,dah la banyak..tak payah nak sharing dengan ahli2 yang lain..sedap tau pau tu..aku buat kat kedai je..punya la mudah dan simple..nak buat senang je,,hulur je not not rm kat cashier..pastu bawa balik,,kukus..ooyo,,senang deh..ada plak nuget,,apa lagi cicah dengan sos cili dengan mayo la..codap codap..



aaa,,konyang den..banyak amat deh hambe maman..rasa sebu je perut ni..dengan segelas air teh tarik..teh tarik? masa bila plak menarik narik ni..uuuhh,,tak shuke shuke teh tarik..dengan segelas teh panas..err bukan teh o beang? teh o? whatever! dengan segelas air teh whatever bersama sarapan tadi,,aku telah mulakan pagi ini dengan lagu "we start early with tea whatever..we share our laugh together and bla bla bla"..perut sudah kenyang..hati sudah girang..siap untuk

ketiga sekali

sebenarnya,,aku terterjah satu adegan..jom la kita terjah..terjah,,terjah,,ooye ooye ooye



shunyi shungguh pagi ni..argh! bintang bulan pun tak shudi mempamerkan diri..shiapakah yang shudi menghulurkan shimpati kepada nashibku ini..agar da..pewitt! pewitt!



oit! shiapa plak yang ganggu kite layan shendu panggil2 gini..eh,,awak la..awak panggil kite ye..kite shuke la..awak teman kite ye..kite shunyi la..tak ada shape shape nak teman kite..kalau diam tu tanda shetuju la..shuke shangat tau!



awak..awak pergi mana..awak biarkan kite tunggu shorang2..sian kite shorang2..nape awak shelalu datang shenyap2..awak takut kat shape? pas tu plak,,kalau date pun shenyap2..kite tak nak macham ni..tengok ni,,duduk pun jauh dari kite..awak memang tak shayang kite..shedih kite gini..



anje!! oo,,ni keje anje ye..padan la lalin ajak anje pergi teman lalin pergi pesta buku cari makan kat sana anje tak nak gi..kat sini rupanya anje cari makan..woit! nape kacau anje lalin..dah tak ada anje lain ke ko nak kacau..anje baik diam! lalin tengah hot..sekarang ni perhitungan lalin dengan dia..giliran anje kejap lagi..lalin,,please,,jangan wat macam ni..malu burung2 lain tengok kita..

berbulu neutron2 aku dengar asmaradana ekor2 ni..aku terterjah masa yang tepat la..padan muka! siapa suruh curang murang..ha,,kan dah kantoi..nasib ekor la..buat masalah pandai2 settel ok..malas aku nak masuk campur hal ekor..baik aku panggil misai.."misai,,oo misai..mane plak sekor ni pergi..misai!"..malas nak layan semua..merajuk la gini..huhu

p/s: shusha nye bahasha burung ni..berbelit2 lidha syaya nak paham bahasha burung2 ni..

keempat sekali



"hish kacau orang nak tido je la..ikut die la nak merajuk..misai nak tidur..jangan kacau misai,,lemuni..sedap tol la tido waktu2 gini..yam yam yam"



muka misai yang mengantuk..habit aku yang sememangnya tak boleh tengok misai senang dan tenang..aku tau ko tunjuk muka bengang kan aku kacau ko tidur..kahkahkah! aku suka kacau ko..wei,,bangun la..dah tengah hari dah ni..



oo,,ko wat derk je dengan aku ye..tak pe2..aku tau la ko suka tidur kat celah2 pasu bunga kan sebab sejuk..cantik betul ko cari port..nanti aku suruh umi alih semua pasu2 bunga letak dalam rumah..baru ko tak boleh nak tidur..wahaha! jaga rumah tau,,aku nak keluar kejap..



misai! tidur lagi..aku keluar dah 1 jam..wei,,bangunla..ko ni jaga rumah ke rumah jaga ko..aku cakap bangun! eee,,ko ni kan! michai cayang buchuk2 intan payung delima,,bangunla cayang..dah chiang ni..ke chayang nak kena simbah dengan air paip..hehe..misai kucing jiran yang suka buat muka sombong dengan aku..suka mencapub masa date..haih,,tak paham aku..huhu

dear diary,,
the end..:)

0 tindakbalas:

Post a Comment