Friday, March 19, 2010

Jom berbicara tentang kereta..

lemuni : korang kalau make up kereta,,macam2 la

4 hari aku bermanja2 di kampung..4 hari juga lah aku terputus dengan dunia siber..tak rugi pun 4 hari terputus dengan dunia siber..boleh merehatkan mata,,telinga,,dan tangan..alhamdullilah,,semalam kami sekeluarga selamat tiba di jerantut selepas menempuh 6 jam perjalanan balik kampung..6 jam bagi aku biasa je..alah bisa tegal biasa kan..dari hari pertama aku dilahirkan aku dah belajar untuk travel selama 6 jam..bagi yang tak biasa,,memang la akan uwekk uwekk la..campur dengan jalan macam ular sawa,,naik turun bukit macam roller coster,,mencabar wei..yang tak tahan jalan jauh,,pastikan ambil pil tahan muntah ok!

perkara yang terjadi semalam,,

ololo..kiut miut tau benda yang aku jumpa ni..kereta warna pink..kereta kancil kan comel,,pastu kaler pink..aku memang tak boleh tengok kereta warna pink..aku mesti nak ketawa..serius aku cakap,,memang kelakar kereta warna pink..padanla syarikat kereta tak pernah keluarkan warna pink..cuba bayangkan toyota ke hyundai ke kia ke,,keluarkan kereta warna pink..ololo,,memang chumel bangat la sih..haha! warna pink dah satu hal,,kat bonet belakang ada sticker hello kitty..sah2 pemilik kereta ni peminat hello kitty..ayah aku cakap,,jom teka lelaki ke perempuan pemandu dia..sekali pemandu keluarkan tangan dia dari tingkap,,oh lelaki yang bawa..haha..ayah aku cakap,,tak salah kalau lelaki letak warna pink,,mungkinnnnnnnnnnn jiwa lembut..hehe..tu baru je kat belakang ada sticker hello kitty,,korang tak tengok lagi side tepi..PERGH! penuh sticker hello kitty.. siap tulis besar2 lagi HELLO KITTY..

terus terang la aku cakap,,tak salah la kalau barang lelaki terdiri dari warna pink..mana berdosa..korang je pandai2 kata warna pink hanya perempuan je boleh masuk..tapi tengok juga la kesesuaian warna tu..kalau warna pink trademark hello kitty,,memang tak boleh masuk la dengan orang lelaki..dalam pasaran sendiri,,banyak standard warna pink..kalau kena dengan gayanya,,memang mengancam la lelaki tu bila berpink..hati perempuan macam mana tak cair kalau dimatanya,,lelaki yang pandai bermain warna pink nampak so kacak lo..macam kes ni,, memang tak sesuai la kalau kereta warna pink,,tampal sticker hello kitty,,natijahnya,,pemiliknya orang lelaki..meh la kita positifkan diri,,mungkin kereta pink tu adik atau kakak atau tunang dia yang punya..dia cuma pinjam je..

yang fanatik dengan hello kitty satu hal,,ni plak yang fanatik dengan foggy..ish2,,habis satu kereta kaler hijau..nasib baik la tayar tak boleh kaler hijau..masih mengekalkan keaslian kehitaman tayar tu..korang tau ke tak foggy tu apa? kang sedap2 sebut,,habuk tarak paham foggy tu mende..foggy tu stand for frog..frog dalam bahasa kampungnya katak..ala,,katak yang ong ong gedek gedek..korang guna [e] pepet ye untuk pronounce g[e]d[e]k.. kereta foggy yang pernah aku jumpa penuh sticker foggy kat body kereta..sticker tu dari besaw gedabak hingga kecil sinonet semua ada..berapa la umat tu perabis duit untuk beli sticker sahaja..takkan la dia beli sticker rm 3.00 seplastik tu..yang aku bese tampal kat buku mewarna..sekali kena simbah dengan air paip,,maunya luntur..

tak cerita aksesori kat dalam lagi..macam2 patung foggy dok bergayut..kat depan kat belakang..sekali tengok macam kelawar tengah tidur di kesiangan hari pun ada..i wonder why lah,,kalau foggy tu dok bergayut penuh kat cermin belakang,,umat tu reverse kereta tengok foggy ke tengok kereta kat belakang..korang ni kan,,memang bahaya la kalau terlampau banyak menda2 yang bergayut kat cermin belakang..satu hal dah tu,,tak campur lagi dengan sticker foggy kat cermin belakang..ish korang ni,,kalau kemalangan,,bukannya foggy tolong pun..

haih,, kalau dah minat..kalau dah terlebih fanatik,,cantik dahulu baru keselamatan..sayangilah nyawa anda ok!

aku pun nak tunjuk kefanatikkan juga la..bila aku dah kereta nanti..body kereta warna putih,,stereng,,kusyen,,karpet,,semua menda alah dalam kereta la aku nk kaler dengan warna putih..pengecualian kepada tayar je la..masih mengekalkan keaslian warna kehitaman..tapi sport rim aku tak nak kaler silver..nak warna puith gak..warna putih sedondon satu kereta..luar dalam fully putih senang cerita..tiba saat meluncur atas persada perjalanan,,semua orang tengok..tanggapan orang?? aye tak mau tau! aku berani jamin 1001 per percent yang orang ramai takkan bagi negatif feedback punya kalau fully putih kereta aku nanti..nak tau kenapa? ni kereta yang bakal aku makeover satu hari nanti,,

front view: wokeh! body kereta menepati spesifikasi warna yang aku nak..tayar masih mengekalkan keaslian kehitaman..aku kena renovate sport rim je la..sebab aku nak warna putih..no problem,,small matter..

side view : mengancam sungguh bila park depan parking lot depan pasaraya ku bertentangan dengan TF value mart..bukan sekali orang pandang,,berkali2 orang pandang..siapa la pemilik kereta nih! anok sapo la ni deh?

dalam kereta plak..banyak ni kena renovate..yang warna hitam dengan cekelat tu automatik aku nak hantar ke klinik kereta suruh tukar ke warna putih..baru selari dengan apa yang aku impi dan war2kan..

bila meluncur di persada perjalanan..elegen! wow! kereta fully putih yang pertama di malaysia..ini dia 612 SCAGLIETTI yang bakal berpletkan C mengikut negeri pahang darul makmur..C berapa aku tak tau la..yang penting geran kereta atas nama aku la nanti..

amacam,,impian kereta kefanatikkan cik lemuni?? kalau korang boleh fanatik dengan hello kitty atau pun foggy..aku fanatik dengan kaler putih..fully putih ok!

1 tindakbalas:

Hunny Kitty said...

saya ada kereta hello kitty..hehee

Post a Comment