Wednesday, March 10, 2010

miss you!! miss you!!

lemuni : miss daddy!

bila peluang terpampang di depan mata,,aku tak gunakan sebaik mungkin.haa,,padan muka lemuni ni..dulu buat derk je..angin puting beliung steady je..sekarang pantang dihembus sikit,,mula la nak mengadu..peluh pun tak menitik lagi,,aku dah standby nak mengadu..ah,,tak kisah! nak mengadu domba ke,,pili bomba ke,,tu aye punya pasal..selama ni aku tak mengadu cuma memegang jawatan sebagai pengkritik tegar..sekarang jiwa kapas,,tak boleh r jadi pengkritik tegar..kehkehkeh! serius r ni,,aku sedang mengalami perubahan horman jiwa kapas..kahkahkah!

pengaduan yang pertama mengadu pada ayahanda..

oh ayahanda,,dengar la rintihan naluri anakanda..hati anakanda sungguh walang di hari sinar mentari memayungi kuasanya..hanya pada ayahanda saja tempat hati anakanda mengadu..walang sungguh hati ini bila minyak motor hanya tinggal 1 lagi bar..apa yang harus dilakukan oleh anakanda,,ayahanda?

KAHKAHKAH!

mengadu pasal minyak motor?? tak pernah orang buat..maklumlah,,aku mana ada pengalaman mengadu..ni first trial la..mengadu la pasal minyak motor..apa lagi,,siap2 parking motor,,terus berkejar capai telefon..hati ini dah terlalu tidak sabar nak mengadu pada daddy yang berada di luar negeri..

"abah,,minyak moto yang abah isi minggu lepas dah tinggal 1 bar je ag..nak isi yg 95 atau 97?"

"amik yang 95..duit mintak kat umi"

siap2 mengadu,,aku pergi bersila tepi moto sambil menepuk2 exzo tanda sayang dalam geram.."ape sal ko xle bertahan lagi seminggu je ag..aku malas tol nak g shell..dah la seme mamat2 bangla..bahasa dah le broken.."..

pengaduan yang kedua pada kekanda..

[dengan muka ala2 sweet manja gitu].."tengok ni,,habis kulit adinda dah berbelang"..macam kulit zebra pun ada..kalau serata semua warna tak pe..ni tak,,kulit ni gelap..kulit ni cerah..paling lawak kaki la..macam pakai selipar je bila dalam rumah..boleh nampak dengan jelas corak kat selipar yang telah ditrasformasi di atas kulit sendiri..esok aku tau dah nak buat apa..cuaca panas tak boleh beri muka langsung..tak nak beralah sikit pun..ni aku nak beralah la ni,,malas nak buat keras kepala..esok sebelum keluar rumah,,lumurkan losyen kaki dan mulut ke serata tempat yang di yakni akan terkena sinar ultra UV..pakai kasut pussy in the boot.."ko nak g mana sebenarnya lemuni? kurang dari 1 jam je ko keluar padahal"..

pengaduan yang ketiga pada ayahanda semula..

"kakak sibuk sangat nak cakap ngn abah ni"

"hello abah.."

"kakak dah isi minyak motor?"

"belum lagi..malas nak kuar petang tadi..abah,,bila kete nak sampai ni..kakak tak tahan dah la nak bawa moto"

memang mengadu tahap dewa budak ni..bukan sekali dia mengadu,,sampai tiga kali mengadu dalam sehari..huhu..ok la tu..aku mengadu bukan cerita keburukan orang lain..aku mengadu tentang diri aku..maklumlah tak ada benda nak buat,,mengadu pun termasuk dalam job rutin juga la..ok la tu,,mengisi masa lapang dengan aktiviti pengaduan yang mampu mengeratkan hubungan kekeluargaan..korang patut amalkan pengaduan yang macam ni..

malam tadi,,aku dengan umi buat idea kenakalan anak beranak..

"mcm mane klu kite suh abah wat fb..boleh chatting?"

"tak sedap la chat dlm fb..suh abah aktifkan ym la..pastu umi suh la abah beli laptop..bleh webcam..jimat bil tepon.."

kesannya,,my mummy called my daddy tell him about it..hehehe!

0 tindakbalas:

Post a Comment