Sunday, March 21, 2010

Pita detik yang baru bakal menyusul..huhu

lemuni : iz,,bawa moto hati2.

pagi tadi jumpa iz sekejap..sekejap je..beberapa saat nak ke beberapa minit..memadailah daripada tak jumpa langsung..iz singgah rumah kejap sebelum bertolak balik ipoh..kali ni aku tak tahu berapa lama plak berjauhan..dalam sebulan lebih kot..tak pelah..yang penting,,semalam sejam lebih habiskan masa bersama bersama iz dan tak lupa juga bersama cucum..kami bertiga date bersama..

"cum,,pukul 5 ye aku sampai umah ko..dah sampai aku call nanti"

macam biasalah janji melayu,,pukul 5 aku baru nak pergi saujana..tengah2 bawa kereta menuju ke saujana,, iz mesej kata dah sampai rumah cucum..mak aii,,awalnya..macam biasalah,,dah tau lambat,,aku call bagitau lambat "sikit"..tak ble bla ayat lambat "sikit"..padahal hampir 30 minit aku lambat..dalam hati aku "takpe2 lambat,,bagi la can dulu untuk iz date ngn cucum..mesti banyak diorg nak gosip tu"..menyedapkan hati nih..

sampai2 memang sah diorang tengah date..bagus2,,betul dan tepat penyedap hati aku..dari jauh aku lambai dalam kereta..malas nak masuk lorong rumah cucum..tak reti nak reverse kereta dalam lorong sempit lorong mati..maklumlah lesen P..mula2 aku ingat bila cucum bukak pintu kereta belakang,,ingatkan dia yang nak masuk..kali kedua aku pandang,,aik masa bila plak iz dah berada kat seat belakang..apalagi,,mulalah cucum buat muka..tengok ada orang potong trip dia..

"cucum,,ko tutup pintu ni untuk aku".. aku tau tu bukan permintaan tapi arahan dari iz..haha..ala2 cucum sayang,, meh duduk depan ngn aku..biar iz sorang2 duduk belakang..bab buli membuli ni memang tradisi sejak zaman bersama..kalau ada odan,,bukan cucum je,,dengan aku sekali kena buli..tapi aku dengan cucum tak kisah,,kalau tak kena buli,,rindu la..orang lain jangan berani buli kami berdua,,hanya dua ni yang boleh buli kami..kalau sampai ke pengetahuan dua ni kami dibuli,,nasib korang la..jangan salahkan kami ye..ni dah warning awal2..HAHA!

kitaorang lepak2 kat kedai berhampiran..malas nak pilih kfc..aku dengan cucum tak berapa minat walaupun minat nak ke kfc tu ada..pilih je warung2,,kedai2 makan kat jerantut ni..bukan nak makan sangat,,nak berkumpul,,nak berborak je..tapi satu aku pelik..pelik aku cucum je paham.."pesal tiap kali kita kua,,orang pandang kita.."..aah,,sejak dulu lagi aku perasan..aku rasa sebab group kita ada melayu dan india..boleh makan semeja..ketawa sama2...sebab tu kot..

semalam memang happy habiskan masa bertiga..kalau aku tau odan tak kerja semalam,,mesti dia pun join sekali..cukup korum,,makin havoc la..iz pun dah balik ipoh harini..lambat lagi la nak berkumpul ramai2..nampaknya,,aku sorang2 je la kat rumah tunggu sijiltunggupeminanganmasuk..opss! sijiltunggupanggilanumasuk la..sebab tu panggil STPM..cucum dah sibuk dengan kerja guru sementara..odan sentiasa sibuk yang aku sendiri tak tau apa yang disibuknya..iz lagi la sibuk kejar impian sebagai jurutera perkapalan..

bulan 5 atau 6 ni la kita berkumpul..sambut kejayaan masuk u sekali gus dengan reunion..ejat dah bersedia nak turun padang..aina pun sanggup turun jerantut..beres la gitu..yang lain,,aku guna kuasa iz dengan odan..siapa yang berani bantah bila aku dah guna kuasa veto? hehe..kita pakat ramai2 yer tengah tahun ni..masa tu ramai yang cuti sem,,so tak ada hal la..

iz,,
bawa motor hati2..
semoga selamat tiba didestinasi yang dituju..
love you!

0 tindakbalas:

Post a Comment