Monday, January 4, 2010

Zoom Malaysia..banyak yang perlu diterokai

lemuni : splash down !

zoom malaysia pada kali ini adalah di negeri pahang darul makmur..kalau aku cakap sunway lagoon mesti ramai dah tau tempat tu jenis pelancongan macam mana..nak masuk sana,,fulus dalam poket mesti tebal..orang yang anak 10 kena pikir 10 kali ganda nak masuk..

bagi memastikan kesaksamaan dalam taraf sosial masyarakat,, Bukit Gambang Waterpark menjanjikan keseronokan sehingga ke tulang hitam..ala2 sunway lagoon gak..ok la kan,,yang penting main air..

yang tinggal kat kuantan tu,,8km je..yang luar dari kuantan berjam lebih je (tak tau la lebih berapa)
..ala dekat je,,bukan jauh pun orang pahang oi..dalam pahang je..naik je pahang lim siong punya bus (betul ke aku eja ni)

sebelum masuk,,periksa dulu poket,,

kanak-kanak : RM 12.90
dewasa : RM 19.90

ok,,jom!




meh kita memahami dulu peta..sesuai yang bawa 10 orang anak kecil..siap bagitau awal2 kalau sesat jumpa pok ngn mok kat mana..




sedikit info yang aku sendiri tak pandai nak terang..study sendiri ok!




mula2 masuk,,Penguin Island yang aku kejar dulu..lantak la walaupun syarat hanya untuk budak2,,yang penting aku nak main..



haa!,, Coco Beach,,ni baru betul untuk taraf umur macam aku..kalau rasa o.5m tak dalam,,kayaklah pelampung tu ke 1.2m..tak dalam lagi? kayaklah ke 1.5m..kalau lemas tanggung sendiri..



kat sini guna moskot penguin..mana2 stesen akan letak papan penguin ni..so,ketinggian cik lemuni lebih 110cm..lepas tak main stesen ni??
:
:
:
:
:


berselirat gelongsor kat sini..main sekejap je..tup tup dah sampai bawah..nak panjat tangga kus semangat..kira panjang tangga batu caves la..manusia panjat tangga,,pelampung ada khidmat lift..huhu


banyak2 permainan,,yang ni aku tak sempat nak main..sekali tengok kecut perut..dua kali tengok,,superb! pastikan anda bebas dari penyakit jantung..




pemandangan sebelum balik pada jam 6.30 petang




engkorang rasa mana satu aku berkenan??

kalau rasa pahang jauh sangat,,meh la aku promote yang ni plak..dibahagian utara letaknya :

LOST WORLD TAMBUN WATERPARK

jangan tanya saya ye apa yang menarik kat sini..saya pun tak sampai lagi..yang penting main air gak.. awak semua pasti akan seronok..hantu air la lemuni ni!



2 tindakbalas:

Ahmad Faiz said...

haha, kalau nak pegi tambun, cepat2 la rojer iz ye? dekat je. huhu~~~

Lemuni said...

wokeh..nanti izz roger n out..

Post a Comment