Saturday, March 28, 2009

Tak lawak langsung..

lemuni : hari yang indah..(harapan)

motivasi bersirim :

"agak2 engkorang la..sakit yg mcm mana bila jatuh tangga..jatuh 1 anak tangga sakit tak?? 2 anak tangga sakit tak?? ke lagi sakit bila,,emm 3 tingkat dikalikan dengan bilangan anak tangga?? mana lagi sakit yer??huhu..aku tak ingat macam mana sakit jatuh tangga..rumah aku tak ada tangga..jiran tetangga ada la.."

*****

aku diberi satu tugasan..tugasan yang menentukan keselesaan kami nanti..kalau gagal mungkin kami keseksaan nanti..huhu..sepanjang aku masih diberi kesempatan menghirup kurniaan Ilahi ni,,macam2 tugasan yang mencabar dah aku hadapi..tapi,,kali ni lagi mencabar..datin suruh satu kelas buat cerita paling kelakar out of the world..

motifnya
mesti buat datin ketawa terbahak2

kesannya
aku sakit jiwa nak buat cerita lawak mr bean

kebaikkannya
setakat hari ni,,input2 penting masih aku ingat..mudah-mudahan ingat sampai hari exam nanti..AMIN..

masalahnya
~sambung balik cerita..huhu~

datin dah bagi guideline..nota datin convert ke dalam bentuk paling kelakar,,kelakar yang mampu buat datin ketawa mengalirkan air mata bila menghayatinya..dan aku terasa nak mengalirkan air mata kerah otak macam mane nak siapkan tugasan ni..tugasan yang amat menikam jiwa..sob..sob..sob..sebelum akhir pengajaran,, datin berkata..

"kalau korang tak mampu buat aku ketawa,,korang memang tak ada sense of humor"

gulp! telan air liur aku dengar ucapan berupa amaran ni..sense of humor aku ada la walaupun macam tak ada..hehe..tapi datin ni silap waktu nak suruh aku buat kerja2 gini disaat my lousy week!..couple aku pon lousy week gak!! oh my god!! termenung la kami berdua di perbatasan,,memikirkan demam politik yang semakin menular sekarang..

hari terakhir,,dalam keadaan dua-dua kehilangan sense of humor in this lousy week,, satu cerita yang "paling" kelakar (agaknya la) telah siap dijilidkan..komen2 yang membina diberikan oleh member aku sebelum cerita "paling" kelakar jatuh ke tangan datin..

"giler korang..siap touch up lagi..kami punyela simple.."
(kami tak giler,,beginilah jadinye bila "our lousy week")

ko buat cerita macam nak menyindir datin je..
(gulp! cerita ni tak ada kena mengena dengan sesiapa sahaja..)

ko terjemah dlm bentuk dialog? tak pening ker??
(klu pening,,tak bace lah ko cerita aku tu)

boleh ko buat ayat gini..(sambil ketawa)
(sorang ni je ketawa..xpelah terasa gak cerita "paling" kelakar..huhu)

komen aku
"aku tak rasa kelakar a.k.a ketawa pon..aku rasa cerita kita ni cerita paling seyes yang pernah kita buat disaat hati dan perasaan kita jatuh pada takat yang paling seyes apabila asyik ditembak dengan ayat2 yang seyes dalam minggu yang seyes ni.."
(see,,frasa pun dah jadi serius)

finally,,tgk la minggu depan macam mana reaksi datin..huhu

pssttt: hanya 1 kump yang aku rasa nak ketawa je..tapi ketawa yang hanya boleh buat aku tersenyum je..tapi 1 muka surat je..tu pun sebab muka diorg convert dlm kartun je..

sebelum berangkat :
kalah menang perkara terakhir..
buat yang terbaik muni!

3 tindakbalas:

Ahmad Faiz said...

erk?
datin ape lak ni?
huhu

Lemuni said...

setiap kali iz nampak..
mesti seriau..
tu la datin..

Ahmad Faiz said...

hah? sape lak?
taktau la.
huhu~

Post a Comment