Sunday, March 1, 2009

Jom Jom Jom

lemuni : jom semua...



tiba giliran pahang plak menjadi tuan rumah bagi Karnival Pengajian Tinggi Negara zon pantai timur yang sedang berlansung di Universiti Malaysia Pahang..aku tidak terkecuali untuk memeriahkan karnival tersebut dengan menyertai rombongan sebanyak 2 buah bas..memang rombongan cik kiah..sekolah lain hantar sebuah bas je..sekolah aku semangat berkarnival betul..hehe

paling aku lemah sekali nak menunggu ketibaan dif2 terhormat..aku dah berteduh bawah khemah sambil menyelongkar harta qorun yang diberi hampir 1 jam..sekejap2 pengumuman..tetamu jemputan dalam perjalanan..yelaaa dalam perjalanan la sampai aku boleh habiskan mengemam gula2 cola2..boleh ada sessi fotografi tak rasmi..sessi beramah mesra..last2 sekali sessi mendiamkan diri..huhu..

akhirnya yang dikunjung tiba..aku tak nampak pun TPM,aku nampak rambut beliau je..hehe..ingat2 lepas nyanyi lagu boleh dengar TPM berucap,,canselor plak yang berucap dulu..

"jom g tengok pameran??" aku mencadangkan..

nadiah dengan dhines aku dah tahu dah jawapan diorang..


POSITIF

tapi ,,,

"tadi cikgu dah pesan kuar xleh ramai2"

terbantut niat aku bila dengar jannah kata gitu..huhu..

last2 keluar gak..sambil membongkokkan badan..

"tumpang lalu dik,,tumpang lalu cik.."

4 anak dara dengan sopannya memohon laluan untuk keluar..hahaha..elok la sangat tu..yang depan tengah berkobar2 berucap,,yang belakang jadi mak nenek nak sweet escape..(kitaorang ni masih ok lagi la sebab time kami curi2 keluar,,dah banyak kerusi yang telah tidak berpenghuni tau..)

masuk dalam dewan utama,,

wah!! banyak betul booth2 uni..buat pusingan 360 darjah belum tentu habis melawat..mula2 pergi booth uni ni..pas tu booth uni plak..pas tu uni tu plak..pas tu three..haha..

disebabkan aku dengan yang lain ni memang pelajar mengikut kata,,semua yang disediakan disetiap booth selagi boleh rembat,,kami rembat je..yelah,,tak ada yang nak marah..lagipun cikgu dah pesan awal2,,rembat je semua selagi boleh rembat (rembat kat sini yang memang disediakan untuk pengunjung la..bukan rembat tak tentu pasal plak)..

"kita baris kat sini je la,,kejap agi ada perasmian..bleh tengok dif2 terhormat"

aku setuju je cadangan nadiah sebab aku nak tengok dif2 dari dekat..carilah kami port2 yang difikirkan sesuai..tunggu punya tunggu,,tunggu punya tunggu..ni la yang paling aku lemah lagi sekali..menunggu orang besar..tak pernah sharp on the time..huhuhu..

"kita pergi ke booth tu la..nak tunggu entah bila nak sampai.."

last2 aku tak jadi menunggu bila nadiah dah ajak ke tempat lain..kecewa la juga matlamat tak mencapai objektif...

laaaa!!!!

rupa2nya.....

kat sini

rupanya

beliau yang kami dok tunggu2 dari tadi...
kenal tak?? jangan cakap tak kenal plak..ni baru angkasawan kedua yang hadir..kalau yang pertama hadir..tak payah cakap la..berhimpit2 la manusia umpama perhimpunan kereta diwaktu2 puncak..
entah mengnificant (ermm betul tak aku eja ni..lantaklah)..entah berapa mengnificant aku guna nak dapatkan jarak dari dekat..dah la kena main cikku cakk dengan encik po..aku ke kanan..encik po ke kanan..aku ke kiri..encik po ke kiri..last2 ni hasil yang aku dapat..tak puas hati betul..gaganggg...

malaslah aku nak bercikku cakk dengan encik po..keluar dari dewan..pergi lunch..nak2 plak,,lunch pree..terus puas hati..makam2..minun2..senang hati..suka hati..lalalala...

finally,, berangkat balik la...dah capai objektif yang ingin dicapai...sebelum nak balik,,rombongan cik kiah buat program sendiri..nak tunggu bas takkan nak diam2 je kan?? buat aktiviti fotografi..tak kisah dah kat manusia sekolah len,,(tempat tu tempat menurunkan penumpang)..buat muka tebal je..janji enjoy..right??

sebelum berangkat :








bleh dpt lebih ag ni klu rajin menawaf..huhuhu

2 tindakbalas:

Ahmad Faiz said...

hmm,,sukenye die dpt jmpe mejar faiz..
faiz lain trus lupe..
isk..

Lemuni said...

klu dpt jupe myfaiz,lagi suka..

Post a Comment