Thursday, March 19, 2009

Sila bayar!!!

lemuni : teruja nak cuba..

"JPJ PERTANYAAN ATAS TALIAN"

aku dengan gatal2 tangan,,saja je nak merasa jadi orang besar...menekan aksara2 no kat keyboard untuk mengetahui aku ni pernah ke saman ke tak?? line clear

Keputusan pencarian : 3 saman

saman anda adalah seperti berikut :

a) langgar anak ayam yang sedang makan pisang goreng di tepi jalan - RM 300
b) langgar beruk yang sedang mandi di tengah jalan raya - RM 399
c) melanggar seekor lembu betina yang hendak menyeberangi jalan* - RM 5000

erkss?? macam mana aku boleh dikenakan saman ni??..aku tak bawa sebarang bentuk kenderaan pun dalam minggu ni..

kalau betul2 aku kena saman,,aku akan bayar..sebab aku memang nak langgar menatang2 tu..

kalau aku bawa kes ni ke mahkamah penghulu sekalipun,,aku mesti menang..tak payah upah peguam..nak tau kenapa :

Yang Arif,tanpa diwakili oleh mana2 peguam,, saya mengemukakan sebab2 kenapa saman itu tak perlu saya bayar...

a) langgar anak ayam yang sedang makan pisang goreng di tepi jalan
anak ayam tu dah melanggar peraturan lalulintas...dah namanya tepi jalan mestilah tu lorong kecemasan..apa guna lorong kecemasan kalau bukan untuk kecemasan Yang Arif..tu satu hal..yang anak ayam tu kependekkan akal satu hal pula..buat apa nak susahkan diri pergi makan tepi jalan..dengan debu,jelaga,habuk,bahan2 terampai..tak ke kotor makanan tu nanti..betul2 tak mementingkan kesihatan...

b) langgar beruk yang sedang mandi di tengah jalan raya
ni yang paling tak ada adab kebinatangan Yang Arif..ni Malaysia!! negara penuh dengan adab ketimuran..walaupun sekalipun ia jenis beruk a.k.a cimpazi..selalu naik flight..belajar2 la adab2 di negara orang..masuk reban ayam berkokok,,keluar kandang serama dengan penuh ketertiban..sapa suruh pergi mandi ditengah2 jalan raya dengan aksi2 bebas..sebelum statistik ops sikap lagi meningkat seterusnya memeningkan pihak Malaysia..saya langgar je la..saya dah melaksanakan amal makruh nahi mungkar..korban satu nyawa untuk selamatkan banyak nyawa..kalau Yang Arif kenal Dexter,, tu la perangai saya..

c) melanggar seekor lembu betina yang hendak menyeberangi jalan*
yang ni memang membuatkan semua2 pengguna lalulintas tergoda..tau la dirinya spesis mix n blend...comei,,tomei,,cute..tu sebab saya terlanggar..tapi salah ia juga..sepatutnya ia kena tutup mahkota kecantikkannya dengan jubah ke,,hijab ke..baru menutup pandangan orang awam..Yang Arif,,saya kenal sangat dengan spesis ni..yela mix n blend katakan..mana la tau peraturan lalulintas..lain dengan yang asli,,sejak keturunan dulu kala dah tau peraturan lalulintas..

tu saja hujah saya Yang Arif..

kalau kalah dalam perbicaraan gak,,tak tau la aku...tambah tambah semua...kena bayar RM5699!! ..ohh!! daddy!! tulun bayar...muni mana ada fulus sebanyak tu..tak moa..tak moa jumpa abang po ag..

sebelum berangkat :
*mahal sebab jenis kacukan..
hampeh!!

2 tindakbalas:

Ahmad Faiz said...

haha.
lempang je mereka yg terlibat tu.
kureng asam tol.
huhu~

Lemuni said...

err??
lempang??
saper yg lempang saper pun xtau nnti kang..0
huhu

Post a Comment