Friday, April 3, 2009

Cikgu

lemuni : minggu membakukan bahasa baku

aku sebenarnya berperasaan amat bangga sekali dalam minggu ni,,salah satu hari minggu ni..nak tahu kenapa?? sebab nyer kerani sekolah aku panggil aku cikgu..hehe..kerani tu ingat aku cikgu praktikal kot..gini ceritanyer..

minggu ni minggu aku dok ponteng memoteng kelas..diriku tak risau sebab diriku takkan kena tindakan disiplin pon walaupun 5 hari tak masuk kelas..best kan??

alkisahnya...aku dengan member2 aku yang lain sibuk buat latihan..nak buat di kantin..ooo,,please!! nak buat di kelas,,kelas tak ada aircond..demand kan?? alang2 ber "demand" aku pergi buat di pejabat..kelasss gitu!! dapat duduk di sofa empuk umpama memanjakan diri dengan mesin ogawa..bestnyer sebab sofa tu hanya untuk menyambut tetamu kehormat jer,,ada aircon..cool!! sambil2 buat latihan dengan pengetua dok sibuk didepan dengan mesin fotokopi...sulember blue hippo je kami..


datang la kerani ni...

"cikgu-cikgu tengah tunggu sape?? ada temujanji ker??"

aku dah tercengang dah masa tu..lidah terkelu..hanya pandangan mata je menikam pandangan kerani tu...im speechless...dunno what to say..huhu

nasib baik kekeluan aku diselamatkan oleh shikin..

"yang cikgu tu jer (sambil tunjuk ke arah cikgu)..kami berempat masih pelajar"..

ditambah oleh nadia..

"kami juga adalah bakal2 cikgu"

hujah ni disokong oleh cikgu faezah

"semoga masin mulut kamu..amin"

kerani tu tersenyum2 la diatas ketidaksengajaan memanggil kami "cikgu"

kiranya terselit la kebanggaan dalam diri ni..ada gak tokoh muka2 sebagai bakal guru..hehe..aku rasa,, ni la sebabnyer ketidaksengajaan boleh berlaku..

pakaian kami bebas...bebas dalam kawasan sekolah la...kang pikir lain plak..huhu

gaya kami..cewahh..macam dah habis belajar je..

tempat kami buat latihan bukan sebarang tempat.."DIBENARKAN MASUK HANYA KERANA URUSAN SAHAJA"

tudung kami..umpama berlian refflesia...berkilauan dalam pejabat..hanya cikgu jer boleh pakai berlian2 ni..tapi kami...hehe

sebelum berangkat :
panahan mata korang buatkan
aku berdebar-debar


2 tindakbalas:

Ahmad Faiz said...

haha, kerani pun buleh silap panggil izz cikgu? nampak sgt da tua! hehe. jgn mrh, nnt lg cepat tua.huhu~

Lemuni said...

tu bukan tua iz..
cikgu praktikalkan comel2
tu sebab panggil izz cikgu
hehe

Post a Comment