Friday, April 10, 2009

Nasib baik tak malu bertanya..

lemuni : minggu motivasi then motibasi..huhu

kali ni pn. rafidah berubah angin,, suruh aku buat pengumuman awal2 pagi..time muet masuk bilik gerakan..kalau aku,,dhines,,odan,,nizam ,,aliff berkumpul,, memang mengekek la ketawa kami jawabnya..so,,dalam bilik gerakan,,kelas aku ditayangkan video speaking...mulalah kepala2 layan kami berlima..tengah2 dok ketawa ngan diorang...padahal video masih ditayangkan,,tiba2..

"muni and dhines,,both of you come here.."

ha sudah...tu la tak pay attention..rupa2nya pn. rafidah suruh kami berdua masuk staff room ambil buku muet..tepi mesin fotostet,,dalam almari besi,,rak ke bla..bla..bla..

dengan konfidennya,,lagak dengan gayanya,,dhines melangkah untuk ke staff room..aku yang polow dari belakang,,jadi socrates jap..

"staff room?? ade ke staff room kat sekolah ni??"

aku terpaksa melajukan langkah kanan dan langkah kiriku sebab member aku ni memang langkah panjang...aku tanya aci ni,,

"ko tau ke mana staff room??konfident je aku tgk ko jalan"

"aku xtau gak,,rasanya sebelah bilik guru"

dalam hati,,

"sebelah bilik guru bukan bilik peperiksaan ker??"

tiba di sebelah bilik guru yang dianggap "staff room"

dhines dah stat membebel sorang2

"sebelah mesin fotostet ada almari..tp bilik ni sebelah mesin fotostet tak ada almari..sebelah kot"

baru aku nak buka mulut,,aii,,cepat betul dia ubah laluan..aku dah lagi pelik..

"bukan ker tu bilik en kamaruddin..sejak bilik transform jadi staff room?"

yang paling aku tak leh blah,,gaya kami berdua macam pencuri..terngendap2 kepala nampak,,badan tak nampak..padahal selama ni bilik en kamaruddin bilik paling selumber pelajar2nya masuk..tak tau kenapa hari tu dok mengendap..

"ha!! mengendap ape tu!!"

kantoi!!kena cekup dengan en hazwan..nak cover keadaan,, aku bagi laluan pada dhines suruh cerita sebab kami mengendap...sejibik si dhines ni ulang balik arahan pn. rafidah siap dengan gaya almari tu macam mana bentuknya...lama bersoal jawab dengan cikgu ni..dengan gaya cikgu melonggarkan tie,,menyisingkan lengan baju,,macam nak bertomoi je..haha..soalan penutup,,

"emm..cikgu tau tak mane bilik staf??"

"bilik staf??emm..entahlah saya pon tak tau.."

cekadak betul la! cikgu ni cikgu praktikal,,tapi soal jawab punya lama..rupanya cikgu pon macam kami gak..last2 kami masuk bilik guru,,tanya kat mana staff room..engkorang nak tahu..gamat bilik guru pas kami tanya soalan tu.."bilik guru = staff room"..baru betul,, sebelah mesin fotostet ada almari besi..nak cover malu,,cepat2 amik buku..cepat2 keluar dari "staff room"..

masuk bilik gerakan,,cerita kat budak2 ni..sakan diorang ketawa..kuren asam tol!!

aku takkan lupa "staff room"..haha

sebelum berangkat :
esok sek ganti..huhu

2 tindakbalas:

Ahmad Faiz said...

la, staff room pun taktau ke?
huhu~ apela..
izz, pay more attention in class ye?
jgnla main2..

Lemuni said...

izz mmg tatau la "staff room" tu pe..
huhu
i will pay more attention in class..

Post a Comment