Monday, February 22, 2010

Warkah berbau ubat..harumnyer!!

lemuni : orang sakit berbicara ikut gaya penulisan orang sakit

minggu super ring aka suffer ring aka ring ring tone..dimulakan dengan sakit mata dahulu..huhu..haih,,tak habis2 sakit mata ni..virus apa la yang suka sangat berumah kat mata aku ni..pergilah jauh2 virus2 jahat..rasa nak tercabut biji mata setiap kali baring dan sujud..pergi klinik,,mesti doktor bagi la ayat2 cinta kat aku..ni yang wat aku tak tahan.."tak sembuh jugak,,kite kena wat pembedahan"..dah lali diri lemuni dengar ayat "pembedahan"..



mak aii!! banyak nya ubat..20 biji kesemuanya...tak payah makan menda lain dah la gini..makan ubat pun dah kenyang

dah la tengah sakit mata,,datang plak penyakit pening kepala sejak pulang dari kenduri kahwin..orang lain gembira perut kenyang,,aku plak azab terlantar atas katil tak boleh nak bangun..



teman setia sejak 2 malam berturut2..memang kaw la pakai minyak cap kapak..berangin je kepala..bukan berhangin yang keluar tanduk dua atas kepala tu..rasa cool je kepala..bau pun sedap..nasib baik tak boleh minum je..

dan hari ini plak,,hidung plak gatal2..ni yang aku malas nak keluar rumah sangat2 ni..biarlah jadi katak bawah tempurung tapi tempurung bocor..bak kata don "aku kan katak bwh tempurung,,cume,,tempurung aku bocor..tu yg bleh dpt signal dr measat 1 dan measat 2"..haha..palagi,,bila kegatalan menjelma,,upacara tenyeh menenyeh hidung dilakukan la..ooyeah!!tenyeh sampai jadi hidung badut..huhu

bila didatangi penyakit,,aku tahu,,kita tak boleh marah walaupun nak marah sebab rasa menyusahkan..tu tandanya ujian daripadaNYA..semasa sihat,,sentiasalah mensyukuri nikmatNYA..nanti dah sakit macam lemuni,,kena banyakkan bersabar dan berdoa..

wokeh,,masa untuk telan ubat dan tidur..hmm,,ada sesiapa tak,, nak wakilkan aku pergi sekolah nanti? huhu

hadui,,semalam dah keletung2 bunyi meriam buluh..menganggu aku nak tidur..ni bunyi naga plak..huhu

0 tindakbalas:

Post a Comment