Tuesday, February 9, 2010

Klu diucap selamat tinggal,,akan bertemu kah lagi?

lemuni : selamat malam semua!! tidur baik2 tau..

kadang2 aku kena setuju sesetengah fakta yang mengatakan women are complicated..tak semua tapi sesetengah sahaja..sebabnya,,aku rasa aku sendiri complicated..terutama melibatkan hal2 seharian..masalah yang aku selalu pikir2 ni mesti bagi umat lain "alah..take easy la..wat per nak serabut alam"..aku bukan type serabut alam..aku akan pastikan alam ni kemas susunan nya..baru dipanggil kemas alam..masalah aku sekarang ni "klu diucap selamat tinggal,,akan bertemu kah lagi".. Ya Allah,,complicatednya budak ni..takkanlah mentang2 tak ada kerja,,ko jadikan masalah sebagai kerja..haih.."ape la yang budak ni nak ckp..tak paham langsung"..memang la tak paham lagi..tu baru intro baru..ok,,masalahnya..."lemuni!!! stright to the point..anda telah memutar belitkan pemikiran bloggers"..ok...ok..ok..aku nak cakapla la ni..masalahnya adalah,,seperti di bawah.......



masalah kan..apa la yang cik lemuni ni simpan sebenarnya dalam almari ni..aku tengok,,banyak kertas2,,buku2,,dengan fail2 sahaja..ish ish ish..padat dan ketat almari ni budak ni isi segala macam segala..kan aku dah cakap..ni masalahnya..semua ni dah berusia tahunan tahun..nak buang sayang dowh..tapi sebelum tu,, korang perasan tak,, kemas alam kan budak lemuni ni susun harta karun dia..tak ada sesiapa boleh cakap aku serabut alam..almari pakaian pun aku isi dengan buku2..tapi tak adalah gambar..malu2 kucing la nak tunjuk..mana ada orang isi buku dalam almari pakaian..aku je wat gitu..

tanpa bukti mesti korang tak percaya kan statement yang mengatakan harta karun ni berusia tahunan tahun,,penat lelah aku selongkar..berdebu,,berhabuk,,terbatuk-batuk..ni hasilnya...



buku yang cover warna biru itu,,telah dibeli pada tahun 1981..korang congak2 la..dah berapa tahun aku simpan.."pungkor!! ko tak lahir lagi masa tu".."ooo,,ye ke? abis macam mane aku bleh simpan??*konfius*"..buku yang cover warna hijau tu dibeli pada tahun 2008..apa yang menariknya,,sebenarnya kedua-dua buku ni sama je isi kandungan dalam..dikarang oleh pengarang yang sama..bezanya cuma,, yang berwarna biru ialah cetakan kedua manakala yang berwarna hijau ialah cetakan ketiga..cetakan pertama mungkin zaman datuk nenek aku kot..



sian betul kotak diatas..aku kena balut dengan seletop berwarna merah..haih,,maklumlah,,dah season in the sun..ni hadiah dari pamaku masa aku tadika..sekarang kita guna mesin masa doremon untuk putar masa ke belakang "ayuh emon!! putar masa ke zaman tadika aku..yihaa!!"..waktu dapat ni,,aku dalam kereta..masa tu dah maghrib..barang2 lain taknak angkut masuk rumah..bawa masuk yang ini je..dengan rambut tocang 2,, blouse paras lutut,,selipar ada loceng kat dalam tapak,,terkedek2 masuk rumah peluk stencil art ni (okeh,,aku tipu pasal pemakaian aku..haha)



ni yang aku kurang mengerti..sungguh tidak mengerti..kalender tahun 2003 aku masih simpan..kalau aku simpan kalender tahun 1957,,ada gak la alasan konkrit..mungkin sebab yang boleh aku jadikan alasan ialah gambar2 dalam kalender ni kot..ni view depan jer..aku malas nak tunjuk gambar2 dalam setiap bulan..dari bulan januari sampai bulan disember,,semua gambar buluh..jangan ditanya mengapa simpan gambar buluh ok! mungkin sebab buluh akan jadi tema hari bersejarah aku kot.."tadi kate jangan tanya,,tapi ko sendiri jawab soklan sendiri..hish budak ni.."

kesimpulannya,,kalau di ucap selamat tinggal,,akan bertemu kah lagi?? take a note: "patah tumbuh,,hilang berganti"..walaupun yang patah dan hilang ada pengganti,,namun akan terdapat perbezaan yang ketara..si patah si tumbuh tak sama dengan si ganti..naik tengah2 malam,,mulalah nak merepak.."dah muni,,stop! stop! stop!.makin lame ko muraikan tangan,,makin kerapu kerepak..g manja2 ok?"

pssstt:
en iz bertolak balik khamis ni..doakan en iz selamat tiba ye..

0 tindakbalas:

Post a Comment