Monday, February 1, 2010

misi adalah Tulang RUSUK dOKTOR..

lemuni : tak sangka ye,,dalam tandas hospital pun masih berbau ubat,,huhu

nama perubatan : geraham bongsu,,merupakan bau2 bacang graham bell

aku dapat tau,,ramai yang mengaduh kesakitan akibat kemunculan geraham bongsu..tak tahu geraham bongsu tu apa?? korang bukak mulut luas2,,masukkan jari kedalam mulut,,kira satu2 batang gigi yang tumbuh sehingga ke hujung..bila sampai batang gigi yang paling hujung,,terasa hanya ada gusi sahaja,,tu bermakna kekosongan tersebut akan diisi oleh geraham bongsu..yang belum tumbuh tu berjaga2 la..kesedapan yang tahap dewa bila geraham bongsu dilahirkan..hehe..

aku dengan geraham bongsu tak boleh dipisahkan..dah lama aku minta berpisah,,tapi,,sampai sekarang dia tak mau lepaskan aku..kurang asam.."aku menderita sebab ko tak lepaskan aku tau tak??!!"..kali pertama ko menyusahkan hidup aku,,ko tau doktor kata apa? "eh,,cepat tol awak ni..akak(merujuk doc) baru je tumbuh..adik baru belasan lagi"..

ok..setel satu bahagian selepas terkejut dengan "kalau masih xbaik,,pembedahan langkah terakhir"..ku sangka panas sampai ke petang rupanya hujan sebelum masuk zohor..spoil percutian aku gara2 satu bahagian lagi tumbuh..muka dah jadi macam kena tumbuk dengan The Rock..1 suntikan penicilin *embrassing moment*..orang lain berholiday,,aku termenung di pantai..jiwang sungguh..haha

nota perubatan :
kalau korang disuntik,,tanya dulu kat mana tempat nak disuntik tau..

nama perubatan : ketuat,,merupakan *tiada dalam rekod simpanan*

mungkinkah ada sangkut paut selepas kaki terpijak kaca atau sekadar kebetulan dimana kebetulan tersebut adalah di tempat sama?? kesimpulan kes ini ialah,,jangan biarkan penyakit menyelubungi kehidupan anda........

kerana pertama
anda akan berjalan seperti si capik

kerana kedua
anda akan terasa ada sesuatu didalam kulit anda..kalau tahap ketakutan tidak bernafsu,,buat macam cerita The Mummy..yea!! ambil pisau,,korek sendiri..

kerana ketiga
kepada wanita2 yang fanatik terhadap kasut bertumit,,anda dilarang sama sekali untuk memakai kasut bertumit..katakan BYE kepada tumit..

kerana keempat
turun bangunan bertingkat umpama si buta kehilangan tongkat..korang kena guna budi bahasa budaya kita..bagi laluan yer kepada umat2 yang sihat..

kerana kelima
jangan berlari..jangan melompat..tapikan sedap gak kalau berlari dan melompat..umpama pijak paku tekan..aduss,,sedapnya..

kerana keenam
"eh,,anak aku ke yang kat check point tu??bukan die xle berlari ke??" amacam?? aku mengemparkan guru2 bila aku menyertai merentas desa..padahal masa latihan,,sakit dowh nak pijak lantai..hahaha

nota perubatan :
"cara terakhir kalau masih tak berkesan,,kite kena wat pembedahan"..erkz?


nama perubatan : ketumbit,,merupakan bau2 bacang sakit mata

mengikut kepercayaan kampung,,"awak mengintai sape ni??"..mengikut kepercayaan hospital,,"ia merupakan sejenis jangkitan bakteria dimana bla bla bla..." aku tak larat la nak terang banyak2..korang semua pernah sakit mata..melewahkan aje kalau aku terang..satu je aku tak boleh lupa,,

"ni boleh beranak ni" iseng apa doktor ni..tiba2 kata aku dah boleh beranak..takkan sakit mata sampai boleh beranak..kelu lidah nak menyoal.."amik ubat ni kat kaunter depan,,sapu kat tempat yang sakit..nak elak dari ketuat tu beranak.." huh! cakaplah istilah "beranak" tu "berjangkit ke tempat lain"..

nota perubatan:
seorang misi yang sengau menyuruh orang tua memakan sebelah sahaja daripada sebiji ubat..kesengauan menyebabkan sebelah menjadi sebelas..orang tua balik,, makan sebelas biji ubat..agak2 apa yang terjadi yer?

0 tindakbalas:

Post a Comment