Thursday, February 19, 2009

Sukan Bhg 3

Lemuni : Saat2 perpisahan..sob..sob

huhuhu..hari terakhir aku berkampung bersama2 team2 aku..esok kami akan bawa haluan masing2 untuk meneruskan perjuangan masing2..ehh?? jap..jap..selasa..rabu..khamis..ooo yer,,baru teringat..esok aku masih akan berjumpa dengan team2 aku untuk rehearsal..

skip dulu apa yang akan berlaku esok...

------------------afk----------------------------------

maca
m biasalah..muka aku lagi la yang jadi jurujual..antara 2 hari yang lepas..hari ini adalah hari yang paling relax..sebabnyer hari ini adalah jualan penghabisan stok..jangan silap faham plak..walaupun penghabisan stok,,stok2 ni semua masih fresh dan masih dalam cop sirim..haha

kepada pelanggan2 yang kecewa,,kami dari badan pengawas memohon ampun maaf kerana tidak dapat memenuhi permintaan kalian semu
a hari ini..sebarang ketidaklancaran urusan amat dikesali..(hari ini jualan sikit je..malas dah nak tambah stok baru..kan membazir plak..sapa nak abiskan??tepuk dada..tanya bloggerz..haha)

aku malas nak cerita apa yang berlaku kat gerai aku hari ini..aku nak cerita tentang apa yang berlaku dipadang plak..hari ini,,aku boleh la ngelat sikit..(korang tau ke ngelat tu apa??tak tahu tanya ye)kalau aku tak ngelat macam mana nak cerita tentang ini..kan??kan??

hari ini aku tak keseorangan..mana2 pergi ada teman setia yang se
lalu polow aku..lupa plak,,engkorang jangan lupa polow aku tau..nak suruh dhines teman aku,,hmmm memang tak dapatla..dhines..dhines..beria ko sms aku..beria aku tunggu ko..tapi ko tak datang..sedey..huhuhu..engkorang pikir sapa teman aku tu..pikir..pikir...


1

2

3



kalau suruh engkorang fikir..entah bila plak aku nak menyambung final season untuk part ni..huhu..aku diteman dengan kamera la..haha..aku snap sini..aku snap sana..pantang menarik sikit aku snap..bila aku dah malas sikit..si din yang jadi mangsa aku..hehe

"din,ko snap je la mana2 yang ko suka."

"beres..aku snap je..ape kater kite letak dlm majalah sekolah"

b
oleh si din fikir sampai ke situ..dengar ke si wani,,apa lagi sokong-sesokong la idea si din ni..ikut korang la..kalau aku rajin mengedit,,aku hantar la kat redaksi maju..

apa lagi yer nak dicerakinkan??hmm..ni gara2 kena berjemur tengah panas la tadi..dah otak aku blackout..nak cerita pon aku dah tak reti nak susun jalan penceritaan..huhu...

mmmm...tak payah cerita la...sebagai penutup rasmi kejohanan sukan tahunan a.k.a gerai pengawas..aku ingin memperkenalkan team2 yang terlibat sepanjang tiga hari..we had a great cooperation..

fam
ni ketua s/u merangkap ketua gerai la..skill fam yang aku paling kagum,,ketangkasan dia membelah buah kelapa.."tuu sebab aku xperlukan lelaki..semua kerja lelaki aku boleh buat..sekarang la..masa depan aku xtau ag" cewah fam,,ayat ko punya la bombastik..haha"

wani
ni orang paling penting bagi aku..ye la tanpa wani siapa la aku..tanpa wani,,tak ada la aku kat gerai..wani ni la yang menjemput aku untuk turut serta dalam team2 ni.."klu ko xajak aku wani,,sah2 aku berkampung tengah padang uruskan rumah..aii,,klu aku berkampung tengah2 padang 3 hari berturut2,,buatnye didi dah tak cam aku guaner??"haha..thankz wani..

shiqa
bab2 menggaul ayam+tepung+telur,,bagi la kat shiqa ni..kalau bagi aku,,memang aku pakai sarung tangan..haha..dapat kat shiqa,,belasah je dengan freehand..tak kisah dah walaupun tangan dah luka melukai..air tangan ko memang memikat hati2 pujaan..hehe

ariff
ni chef yang terlibat sepenuh masa didapur...bab2 memasak serahkan je padanya..jangan risau anda pasti tidak akan kecewa dengannya..

din
ni plak manusia yang paling setia dengan gerai air...walau panas membahang,,kesetiaan din melayan kedahagaan pelanggan amat mengagumkan.."sok aku nak bw topi ar..panas gile"--->hari pertama..hari ke-2 dan hari ke-3,,pakai topi dari mula2 dtg sek sampai ke balik..hahaha

aja
ni partne aku hari pertama..hari kedua,,tukar shift dah..jadi drebar plak..kejap2 keluar bandar..kejap2 keluar bandar..eh silap..hehe.."bukan ko yang jadi drebar..ko dok sebelah drebar je..pakwe shiqa ni yang jadi drebar"..hari ketiga,,"aku nak balik jap,,nak tukar baju..cikgu suh aku masuk pebarisan"..wah2,,set merah gitu ko datang balik.elok la tu sesuai dengan tugas ko bawa sepanduk..hehe

daus
"akak cuba tengok ni"

aku pun tengok la gambar yang si daus ni tunjuk kat aku..

"ni gambar akak f6 tahun lepas"

"akak xpenah pon tengok akak ni..tapikan ko nampak fotogenik dalam gambar ni"

tersenyum lebar la si daus ni bila aku cakap gitu..

pak we shiqa
ni prob..sebab aku tak tau apa nama pak we shiqa ni..dia ni kejap ada..kejap tak ada..sekejap acara padang..sekejap acara ke bandar..huhu

odan
yang ni plak..semua bahagian dia ada..kejap2 sebelah din tolong menjual air..tengok kejap lagi,,tengah bantu ariff memasak..tengok sekali lagi,,tengah belah kelapa plak..tengok 2x lagi..ha?? hilang??..pergi cari kat padang..nampak la muka mamat ni..lumba lari,tarik tali,perbarisan..semua masuk..

gija,nisa,umil & kay
empat dara pingitan ni akan datang membantu bila mereka tak terlibat di padang..tengah2 menjual..

"akak ganti saya..saya nak g berlari/melompat/merenjam/melontar"

abis kat padang,,

"adik2!!mari!!promosi terakhir..rugi kalau tak beli"

memang tak reti letih la diaorang ni..

iwan
tugas yang paling dominan dengan budak iwan ni ialah tugas membelah kelapa..

"iwan!! belah kelapa!!"

"kelapa siap!!"

adik form 1 dengan syafik
dua2 ni form 1..yang adik form 1 ni aku tak ingat nak tanya nama..dia lah yang bantu aku memasak hari kedua..si syafik plak kerja dia boleh dikategorikan sebagai office boy..

tak dilupakan juga kepada

miss & ustazah
tanpa pengawasan dan bimbingan dari beliau2..kami tak akan dapat menjayakan jualan ni..agak2 berapa keuntungan ye??hehe

kepada sesiapa yang terlibat secara tidak langsung,,bantuan anda a
mat dihargai..nak senarai semua..aku pun tak berapa ingat a.k.a tak berapa kenal..hehe

alahai..terlupa plak kat sorang ni..huhu

lemuni
sibuk sangat la dia 3 hari ni..kejap depan tabir..2 kejap tengah tabir..3kejap belakang tabir..macam sama je ayat ni..ni aku la!!ape kejadahnyer aku nak cerita pasal aku..ni blog aku..cerita aku..hai,,lewah betul ko ni muni..haha





maman ramai2 nak habiskan stok..








1 tindakbalas:

Ahmad Faiz said...

haha..
tringat lak dulu time kecik2 suke sgt nyanyi lagu doraemon..

Post a Comment