Tuesday, February 17, 2009

Sukan Bhg. 1

Lemuni : Salam kesukanan

"awak dua orang jaga bahagian ni.."

ha!!sudahlah..apasal la miss bagi aku dengan aja tugas sebagai jurujual..hish..bagila kerja belakang tabir..kerja jurujual ni mana boleh yang malu2 kucing..haha..lantaklah pandailah aku dengan aja handle..

"anak dara dua orang ni,,lemah-lembut sangat..lontarlah suara tu!"

miss dah lontarkan sound speaker..huhu..dari yang malu2 kucing,,last2 aku dengan aja tak malu2 kucing dah..suara habis lontar nak tarik perhatian pelanggan..memang best pengalaman handle gerai sendiri..kita jual,,orang hulur duit..bagus juga miss bagi aku jaga gerai,,tak payah la aku kerja belakang tabir (menggoreng la maksudnya..hehe)..engkorang nak tau..yang kerja belakang tabir semua anak2 teruna..memang dasyat betul cara diorang bekerja..kalah air tangan orang perempuan..huhu

gerai air pun sama...daya penarik ada..bese la abang2 mocha yang menjual..hehe..ele,, bukan diorang daya penariknya tapi AIR KELAPA PANDAN tuu..haha..thankz ya bagi aku air kelapa percuma..ni untung gerai sebelah menyebelah yang tak sampai satu hasta pon..

"muni,,ko reti potong nanas?"

"ha? nanas?..ko jgn la suh aku..praktikal pon aku tak lulus lagi"

"aja? ko jgn plak suh aku..aku pon mcm muni gak..klu suh aku,,alamatnye,,berjanggut dak2 ni tunggu nanas."

ni la padahnya, kalau semua tak lulus praktikal lagi..aku pun tak tau macam mana diorang berdiplomasi dengan nanas tu..selepas tolak pertolongan itu dengan penuh tatasusila,,aku terus melayan pelanggan..tup2 nanas dah siap potong bila aku sedar..

wala
upun dihujani dengan perpeluhan,,sebagai yang diamanahkan untuk menjaga bahagian gerai makanan,,letih tolak tepi..yang penting keperluan pelanggan matlamat kami..fuh! nasib baik la ada sorang hamba Allah ni sanggup payungkan aku dengan aja masa kami tengah menjual..thankz ya..esok buat lagi ye..hehehe

semua jualan habis dengan jayanya dijual..opss!..hanya satu benda je yang tak berjaya dijual..macam mana stok terakhir tu dihandle bagi mengelakkan pembaziran..ikuti destinasi dibawah.....

wani: muni..ko amik,,makan la sandwish tu..membazir je..
lemuni : nape tak jual je..
wani : bdak ni semua dah balik..ala,ko amik la..ni dah kira isteri solehah..
lemuni : Bismillahirahmanirahim..yum..yum..
umil : ok ar tu..didi pon dah jadi suami solehah..

kuren asam!!diorang kenakan aku..nasib baik aku tak tersedak..huhu..padanla aku pelik kenapa la si wani ni tetiba cakap pasal isteri solehah..dalam kepala otak aku,,rezeki
jangan ditolak..bala jangan ditambah..senyum ketawa la aku tym tengah makan nak cover blushing..haha..




sok kena pakai sunblock,,ary ni terdedah dgn redaksi sunburn..huhu

0 tindakbalas:

Post a Comment