Monday, August 17, 2009

Please cari penawar..

lemuni : doa dan tawakal

first time in my life i wearing mask when hangout..huhu..daripada sini terciptalah pantun 2 kerat..dengar ye :

pergi bandar pakai mask,
rupanya memang lemas..

aku tak nak pakai sebenarnya..tapi keadaan hari ini yang mengubah paradigma aku..balik dari sekolah,,aku lihat cikgu2 rata2 dah menyahut seruan KKM dengan menepek mask di wajah masing2..aku lihat ainur dengan anis dah bermask dalam kelas (anis,ko ade gayer la mcm nurse..hehe)..midun dengan syafiq siap mendecorate lagi mask diorang..lepas tu, aku terima berita saujana dah tutup seminggu sebab ada pelajar yang dah positif..huhu..pelajar tu dah dalam icu di kuantan..huhu..aku sungguh speechless because of that..everything getting worst now..huhu

balik dari sekolah,,masih bercakap tentang H1N1..aku bertambah gerun,, bila umi aku bercerita pasal arwah anak kawan abah aku..menurut umiku,,bila arwah dah disahkan positif,, pama diorang dilarang untuk menjenguk anak diorang,,apatah lagi melihat..at the end,,berita kematian yang disampaikan..dan kali ini jenazah anak kesayangan yang diterima..aku tak dapat bayangkan macam mana..hati mak ayah mana tak sedih bila tak dapat lihat, ziarah, jaga, anak yang sedang bertarung nyawa..hati si anak tu pula,,aku tak payah cerita engkorang dah boleh fikir macam mana..sedangkan aku sakit sikit je,,tahap nak dimanjakan paras max..huhu..

dan sekarang aku timbulkan satu persoalan yang pernah ditimbulkan oleh pn. khazmah..kenapa ramai yang mempunyai simptom2 yang hampir sama dengan H1N1,,ramai yang demam secara serentak apatahlagi disyaki,,tetapi yang disahkan positif hanya beberapa orang..aku permudahkan,,kenapa ramai yang sakit,,tetapi yang mempunyai hanya beberapa daripada yang sakit tu..kiranya macam nisbah 1:10 la..(nisbah ni aku reka jer,,tak rujuk mana2..jangan guna untuk tujuan formal tau!)

mungkin aku patut sahut cadangan, tinggal dalam hutan lagi terjamin sekarang..huhu





6 tindakbalas:

Ahmad Faiz said...

huhu~
last2 bukan mati sebab H1N1.
tapi mati sebab lemas pakai mask.

LaDy-Of-EaRtH said...

haha..
stuju ngan pe lemang kate..
mati hnya d sbbkn pakai mask..
tp kalo d takdirkn ak mati sbb H1N1..ak reda~

UchiHa ItaChi!!! said...

kan bgus cm aku...walaupn insttut kt hutan,tp alhmdulillah selamt..dok gitu..pusat plncongan la kte kan...heheheheh

imHepPie said...

aiyakkk...mnakutkan huuu

Lemuni said...

lemang : hish,ad ke kate gitu..xmoa la pky dh lenkali kan..huhu

lady : ayat,,pasrah giler..haha

din : haha..yela,,maktab ko duk ceruk bumi..

imheppie : huhu..mmg manakutkan..

UchiHa ItaChi!!! said...

pulo doh..hahahha..smj kan kebal

Post a Comment