Monday, August 3, 2009

MJ (ni bukan awekz spidermen)

lemuni : just bidin..

fenomena mj walaupun mamat ni dah tak ada, fuh! memang bombastik..kalah corazon..padahal corazon lagi penting dari mj..masa hidup cipta banyak kontroversi..tapi aku tak ambil pusing pun..aku kenal mj pun bukan sebab lagunya..tapi sebab kulitnya..dari hitam bertukar putih..amazing! masa mj hidup, sepatah haram tajuk lagu die aku tak tahu..siapa bini die pun aku tak kenal..anak mj lagi aku tak tahu..aku cuma kenal anak mj perdana je..hehe..

pagi tu,,tengah khusyuk melebarkan pandangan,, terus pengumuman di radio, "MJ meninggalkan kita semua." rasa macam salah je juruhebah ni..tak berkudis sikit pun dihati aku, "MJ meninggalkan kita semua"..satu dunia menangisi pemergiannya (yeke?),,aku tak pun..aku dok menangisi, "hai,bilalah keje sekolah nak abis".

sekarang aku cakap benda yang betul..masa mj hidup,,berapa kali clip video mj ditayangkan di media elektronik..berapa banyak iklan ringtone mj diwar2kan di kaca2 televiyen..tak ada kan?? but everything was changed after this guy passed away..aku yang zero tentang mj dalam jangka masa amat pendek, boleh tau macam2 tentang mamat ni..siapa bini dia,siapa anak dia, yang paling penting aku boleh hafal tajuk2 lagu mj..

kelas aku pun tak terkecuali..siap wat group khas..

"mj mati dalam islam ke?"
"keranda mj tu bersalut emas"
"kat mana mj ditanam"
"pelik tol la, wat per nak sorok2 tempat mj tanam"

satu benda je aku buat kajian tentang mj...nama mamat ni..baca betul2 ye..

micheal jackson (masa kristian)
mikhail (masa islam)

aku tau kenapa pilih mikhail..sebab mj masih nak kekalkan micheal..tak faham yer? last explanation..anggap diri engkorang budak2 baru belajar, sebut micheal dalam sebutan bahasa melayu..

micheal = mi cha il = mikhail..

lemuni ni memang ar..nama orang dah mati gi study plak..banyak ag padahal yg kena study..huhu


5 tindakbalas:

Ahmad Faiz said...

haha, dok sebut2 gak mj tuh.
peminat setia ke?

Lemuni said...

dok eh..
MJ bukan kenal kite pun nak setia2..
hehe

UchiHa ItaChi!!! said...

tp ckgu mat jusoh mst kne la punye...hahahah..MJ jgk 2 kan...

Lemuni said...

haha..mj tu aku je kenal..
tp mj tak kenal aku..terserempak ngn die,,die kate aku xde perasaan..sabor je la..huhu

UchiHa ItaChi!!! said...

perghh..dhsytnye..blh die kte ko tkd perasaan..mmg azab 2..hhuhuhuhuhu

Post a Comment